Najważniejsze elementy zewnętrznych i wewnętrznych systemów ekspozycyjnych

Praktycznie wszystkie elementy zewnętrznych systemów ekspozycyjnych można zastosować we wnętrzach: flagi plażowe, banery, namioty reklamowe są konstrukcjami w pełni uniwersalnymi. Użycie elementów systemów wewnętrznych w plenerze nie jest już tak oczywiste. Dowiedz się, jakie są najważniejsze elementy wewnętrznych i zewnętrznych systemów wystawienniczych – które są uniwersalne, a które ściśle związane z miejscem ekspozycji.

Łatwo zgadnąć, że cechą różnicującą, która pozwala zakwalifikować konkretną konstrukcję reklamową do systemu zewnętrznego lub wewnętrznego, jest odporność na warunki środowiskowe. Zagadnienie doprecyzowuje przedstawicielka producenta systemów reklamowych DisplayPlanet: – Wydruki reklamowe przeznaczone do wewnętrznych systemów ekspozycyjnych są odporne na wilgoć i opady atmosferyczne, a także na promieniowanie UV. Teoretycznie można je zastosować również w plenerze. Jednak w praktyce o przydatności do prezentacji plenerowych decyduje odporność danej konstrukcji na działanie wiatru. Ekspozytory zewnętrzne muszą oprzeć się naporowi wiatru i nie dać się przewrócić, zniszczyć czy wręcz porwać z ziemi.

Znakiem rozpoznawczym konstrukcji zewnętrznych są śruby do wkręcania w miękkie podłoże, szpile lub ciężkie podstawy. Dzięki nim ekspozytory mogą oprzeć się nawet gwałtownym porywom wiatru.

Ekspozytory reklamowe do stosowania w pomieszczeniach i w plenerze

Lista ekspozytorów, które można stosować z powodzeniem we wnętrzach i w plenerze jest długa. W obu środowiskach powszechnie używane są flagi reklamowe winder. Różnica w prezentacji polega tylko na zmianie sposobu mocowania: w pomieszczeniach windery stabilizowane są przy użyciu kilkukilogramowych podstaw, które nie wymagają dodatkowego obciążania torbami z wodą czy pojemnikami plastikowymi, które można wypełnić zarówno wodą, jak i piaskiem. Możliwe do zastosowania we wnętrzach są też różnego typu flagi masztowe. Pełne wykorzystanie ich potencjału wymaga działania wiatru, lecz dzięki zastosowaniu windrackerów (poprzeczne ramię, które zapobiega opadaniu materiału flagi) świetnie prezentują się również w zamkniętych pomieszczeniach.

Uniwersalne w zastosowaniach są także przenośne maszty pod flagi, dwustronne ramy trójkątne i stojaki plażowe. W warunkach plenerowych wymagają one mocowania w do gruntu metalowymi szpilkami – w pomieszczeniach nie ma takiej potrzeby, bo do stabilizacji wystarczy masa własna konstrukcji. Tak samo sytuacja wygląda w przypadku namiotów reklamowych. Na otwartej przestrzeni wymagają one mocowania linkami, a często także obciążania nóg lub mocowania ich szpilami albo wkrętami do podłoża. W pomieszczeniach, na przykład w halach targowych, namiot można rozstawić bez dodatkowego kotwienia. Jeżeli zachodzi potrzeba mocniejszej stabilizacji i zabezpieczenia przed przesuwaniem, to wystarczy użyć podstawy lub podestu z materiałów, które pozwalają na użycie wkrętów i śrub mocujących.

Niezwykle interesującymi konstrukcjami reklamowymi są skydancery. Standardowo są one używane w plenerze. Jednak nie ma przeciwwskazań do tego, aby dynamicznie poruszających się postaci użyć również w zamkniętych, odpowiednio wysokich pomieszczeniach. To niezwykle ekspresyjna forma reklamy, która wykazuje dużą skuteczność w docieraniu np. do najmłodszych odbiorców. 

Zdecydowanie najpopularniejszymi i najbardziej uniwersalnymi nośnikami reklamy drukowanej są banery. Można je wykorzystywać tak samo dobrze we wnętrzach, jak i w plenerze – można je podwieszać do sufitu, rozpinać na linkach nad drogami i alejkami dla pieszych, mocować na parkanach, ścianach i fasadach. 

Jedynym zewnętrznym ekspozytorem reklamowym, którego nie ma sensu przenosić z pleneru do zamkniętych pomieszczeń, jest system H-Fix. Technicznie jest to możliwe, natomiast można znacznie łatwiej uzyskać ten sam, jeżeli nie lepszy efekt wykorzystując np. L-Banery. Nie wymagają one przytwierdzania do podłoża, co ma kluczowe znaczenie w przypadku posadzek we wnętrzach, gdzie nie zawsze można użyć wkrętów czy kołków rozporowych.

Konstrukcje reklamowe przeznaczone do stosowania wyłącznie w pomieszczeniach

Najpowszechniej stosowanym wewnętrznym ekspozytorem są różnego typu ścianki reklamowe. Ich stelaże zaprojektowane zostały w taki sposób, aby nie wymagały żadnej dodatkowej stabilizacji. Wygięte w łuk czy falę lub odpowiednio szerokie ścianki reklamowe są wystarczająco stabilne we wnętrzach, jednak nie w warunkach plenerowych. Duża powierzchnia wydruku, niewielka masa i brak kotwienia do podłoża sprawia, że ścianki reklamowe nie są wystarczająco odporne na podmuchy wiatru. Dokładnie te same przeciwwskazania do użycia w plenerze mają systemy SEG, czyli ścianki modułowe i stoliki targowe. Tych ostatnich można użyć jedynie w namiotach reklamowych, wyposażonych w boczne ściany. Tylko po stworzeniu osłony od wiatru stolik targowy może pełnić przypisaną mu funkcję.

Jednym z najpopularniejszych i najczęściej wykorzystywanych wewnętrznych ekspozytorów są roll-upy reklamowe. Ich lekka konstrukcja jest podatna nawet na silniejsze przeciągi. Roll-upy klasy business mają relatywnie ciężkie i stabilne podstawy, lecz ich teleskopowe maszty zdecydowanie nie nadają się do użycia poza zamkniętymi pomieszczeniami. Z tych samych powodów do prezentacji w plenerze nie nadają się ażurowe X-Banery i L-Banery. Z oczywistych powodów poza pomieszczeniami nie mają zastosowania także systemy reklamy sufitowej. 

Jeżeli znasz konstrukcję ekspozytorów reklamowych oraz ich odporność na warunki środowiskowe, unikniesz błędów w wyborze. Dzięki temu uzyskasz oczekiwany efekt reklamowy i nie narazisz się na ryzyko strat finansowych na skutek zniszczenia sprzętu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here