Motoryzacja

Zawieszenie pneumatyczne

  • 20 marca, 2021
  • 2 min read
Zawieszenie pneumatyczne

Zawieszenie pneumatyczne do niedawna było charakterystyczne dla samochodów z wyższej półki. Od jakiegoś czasu jednak staje się standardem w samochodach typu kombi czy SUV. Co sprawia, że ten typ zawieszenia uznawany jest za lepszy i bardziej pożądany?

Nasza oferta: miech w166

Zawieszenie pneumatyczne – co to jest?

Podstawową różnicą jest konstrukcja zawieszenia. W zawieszeniu klasycznym za wygodę podczas jazdy odpowiadają głównie elementy z metalu i gumy, do których zaliczamy takie elementy jak amortyzator, wahacz czy sprężyna , i to ich zadaniem jest zapewnienie kierującemu i pasażerom jak najlepszego komfortu jazdy, nawet przy występujących nierównościach jezdni. W przypadku zawieszenia pneumatycznego, rolę sprężyny resora przejął miech wypełniony powietrzem, sprężonym pod wysokim ciśnieniem, który pozwala na jeszcze wyższy komfort jazdy, nawet po sporych nierównościach. Wysoka sprawność w niwelowaniu nierówności dróg sprawia, że to zawieszenie tak chętnie montowane jest w samochodach typu SUV, które przecież z zasady tworzone są nie tylko do jazdy po równych asfaltowych, miejskich ulicach.

Sprawdź nasze miechy: miech w164 tył

Jakie korzyści wynikają ze stosowania zawieszenia pneumatycznego?

Pneumatyczny typ zawieszenie ma sporo zalet, w porównaniu do modelu tradycyjnego – począwszy od wyraźnie lepszego komfortu podczas jazdy po nierównych drogach, świetnie sprawdza się na drogach gruntowych, w offroadach i wszędzie tam, gdzie o asfalcie można jedynie pomarzyć . Jednak warto pamiętać o tym, że usterki w zawieszeniach pneumatycznych muszą być wykrywane i usuwane stosunkowo wcześnie , by uniknąć poważnych awarii zawieszenia i tego momentu, w którym niemożliwa już będzie jego regeneracja . Dlatego zawieszenia pneumatyczne należy sprawdzać co 30 tysięcy kilometrów.

Sklep Airmatic: miech w164 przód